Wensen voor versies 2015

Share information and suggestions on Stentec's newest navigation programs.

Wensen voor versies 2015

Postby Aart Korstjens » Wed 01 Oct 2014 - 11:46

Zelf heb ik al een wensenlijstje voor 2015. Als je nog meer suggesties hebt is het handig om dit ijstje aan te vullen.

• Regelmatig vaar ik op een ander schip mee en natuurlijk neem ik dan mijn laptop met WinGPS mee. Maar,…… ik moet dan steeds de “Eigenschappen schip” aanpassen. Kan de configuratie voor dat deel van het programma bewaard worden? Dan zou ik een lijstje met scheepsnamen moeten krijgen met configuraties voor die schepen (inclusief die van mijzelf) en daar kan ik dan uit kiezen. Of er een aan toevoegen.
• Knop om alle AIS targets snel even te kunnen verbergen. Dus net zoiets als voor waypoints.
• Als ik op de extra kaartvensters AIS “niet zichtbaar” maak, dan wordt alles toch weer wél zichtbaar als ik bijvoorbeeld bij AIS instellingen de range heb veranderd.
• Hirlam abonnement. Wat ik hiermee bedoel is bij Stefan van Stentec inmiddels bekend.
• Routes ook in groepen kunnen indelen. De lijst wordt wel erg lang.
• Nieuwe routes (die soms maar voor tijdelijk zijn!) niet default Route 1, route 2, enz noemen want dan worden ze in de (lange) lijst ergens bij de R tussen gevoegd. Makkelijke zou zijn als nieuwe routes eerst bovenaan in de lijst verschijnen, dan zijn ze sneller te vinden als je ze nog een keer opzoekt. Wellicht dat ze dan gewoon 1, 2 enz moeten heten want dan worden ze bij het sorteren bovenaan gezet.

Aart
Aart Korstjens

Re: Wensen voor versies 2015

Postby Guest » Tue 07 Oct 2014 - 11:47

• NMEA2000 ondersteuning (in nu enkel NMEA0183)
--
Waarschuwing weerbericht voor de kust- en ruime binnenwateren in Nederland? Volg #Marifoonbericht op Twitter of zie www.Marifoonbericht.nl
Guest

Postby Woody » Fri 14 Nov 2014 - 11:11

Hallo,

Een al lang bestaande wens van mij is om het automatisch overschakelen naar het volgende waypoint in een route te kunnen laten bepalen door het overzeilen van de bissectrice (hoekdeellijn) tussen de lijn naar het volgende waypoint en de lijn tussen dat en het daaropvolgende waypoint. Dat wil je niet altijd (niet in wedstrijden waar je perse een boei moet ronden, niet in situaties waar je waypoint naast een ondiepte ligt) maar in andere situaties kan het erg handig zijn om op een efficiënte manier je route te varen zonder met de hand waypoints te moeten skippen omdat je ze net hebt gemist.

Dus graag per wapoint instelbaar: Aankomstcirkel / bissectrice / Achterlijker dan dwars (Arrival Circle/Bisector/Aft a beam).

Paul
Woody

Postby Pallieter » Mon 01 Dec 2014 - 15:17

Ook al in eerdere jaren als wens aangegeven. Is dit nu zo lastig te bouwen?

Mijn wens is dat de (geplande) route volledig naar de GPS of bijvoorbeeld gpx bestand geupload kan worden. Nu worden alleen de routepunten meegenomen.
Pallieter

Postby alexkoel » Thu 30 Jul 2015 - 09:17

Ook hier nog wat wensen

Ik begin de gebruikelijke oogproblemen te krijgen gezien mijn leeftijd.

Mogelijkheid om het driehoekje van je schip in grote aan te kunnen passen en om de dikte en de lijnkleuren van koerslijn, gevaren route, verbindingslijnen tussen waypoints, etc. aan te kunnen passen.

mvg
Alex
alexkoel

Return to WinGPS 5 Series