het toevoegen van een kaart in wingps 4 L

Algemene vragen over de ANWB kaarten en WinGPS 4A

het toevoegen van een kaart in wingps 4 L

Postby matthijs » Thu 24 Feb 2005 - 21:49

hallo.. heb met dkw builder een deel van de hele kaart ge kalibreerd en opgeslagen in het archief, er is dus een nieuwkaartenset aangemaakt onder de naam nieuwekaartenset.dkwc

hoe kan ik deze kaart nu laden in wingps 4L want als ik daar een dkw kaart toe wil voegen zoekt hij naar een (.chi) bestand ????

erg raar???

help!!!!
matthijs

Postby Ramon » Mon 28 Feb 2005 - 18:11

Hallo Matthijs,

Zoals ik ook in een ander bericht heb aangegeven moet je een kaartarchief aanmaken met DKW Builder. Dit bestand (.chv) kun je vervolgens installeren met DKW Manager. Daarna zal WinGPS 4 de kaarten automatisch vinden.

Ramon Beiboer
Ramon
Stentec Software Developer

Postby docfrabe » Sun 06 Mar 2005 - 21:16

Tja Ramon, dat werkt dus niet. DKW manager ziet de .chv bestanden niet....

Frank Beekman
docfrabe

Postby Ramon » Mon 07 Mar 2005 - 10:20

Matthijs en Frank,

Ik heb zojuist een nieuwe versie van DKW Manager (v1.2.0.2) in de Program Update Server gezet. Met de update-functie van het programma kun je deze downloaden en installeren. In deze versie is het door jullie aangegeven probleem verholpen. Deze fout is er per ongeluk, bij het maken van een wijziging in een eerdere verse, in geslopen. Mijn excuses voor het ongemak.

Ramon Beiboer
Stentec Software
Ramon

Postby docfrabe » Mon 07 Mar 2005 - 22:50

Nou Matthijs, je hebt het gezien; je moet de nieuwste versie van DKW manager downloaden. Vanochtend de helpdesk van Stentec gebeld, ze hebben direct geholpen en dezelfde ochtend alweer een update online.

Alleen, mannen van Stentec, nu ziet DKW manager inderdaad mijn nieuwbakken .chv file, copieert deze ook als DKW2 file naar de PDA maar de PDA kan de kaart niet inlezen. Sterker, ook de demokaarten van WINGPS4Lite, die eerst wel zichtbaar waren, heb ik van de PDA gedelete en opnieuw via de laatste versie van DKWmanager gecopieerd naar de PDA, en ook deze kaarten ziet ie dus niet (meer)...

Dus, ik heb nu wel dkw2 kaarten maar de PDA leest ze niet meer...

Ik bel morgen wel weer even naar de helpdesk.

Frank Beekman
docfrabe

Postby docfrabe » Mon 07 Mar 2005 - 23:10

CORRECTIE: het werkt en het werkt zelfs formidabel goed! De plaats waar het kaartje op het PDA display kwam te staan zat ergens achter de rand verborgen maar met de zoom +/- knop komt ineens een kaartje tevoorschijn en dat kun je mooi centreren en hopla, daar is de zelf gescande kaart!

Complimenten, mannen van Stentec.

Nu alleen nog kijken of de GPS antenne wil praten met WinGPS; wordt vervolgd.

Frank Beekman
docfrabe

Postby monique » Tue 08 Nov 2005 - 14:52

hoe krijg je in godsnaam die nieuw gebakken .chv file te zien in
manager
monique

Postby Stefan » Wed 09 Nov 2005 - 10:11

Monique, je start DKW Manager, kiest 'installeren', vult geen licentienummer in, want die is niet nodig voor zelf gemaakte kaartarchieven. Daarna kies je ervoor om te installeren vanuit een map op de harde schijf en zoek je de map waarin je de chv-file opgeslagen hebt op. Dan zal DKW Manager alle daarin staande chv-files vinden en kun je de daarin staande kaarten installeren.
Stefan

Return to Algemeen