Vragen WinGPS v4.0

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

Vragen WinGPS v4.0

Postby fritsbeck » Sun 23 May 2004 - 22:33

IK heb nieuwe versie 4 geinstalleerd. Weergave met alle kaarten en in/uit zoomen verbetering, maar ik mis veel functionaliteit die WinGPS 3.3 wel heeft, zoals varen naar waypoints in WinGPS met output naar de stuurautomaat. NMEA info zoals kompaskoers,COG en windrichting niet zichtbaar op de kaart. Mijn vragen:
Audio tonen bij ontvangst van GPS, hoe gaan die uit ?
Import van gecande en gecalibreerde kaarten vanuit v3.3 met JPEG bestanden werkt niet en bij niet Mercator kaarten, die prima werken in v3.3 zijn ook problemen, zoals draaiing, ruitvormig etc, bij import.
Hoe kan ikzelf rechtsreeks in v4.0 zelg gescande (topgrafische) kaarten calibreren ?
graag hulp.
mvg

Frits Beck
fritsbeck

Zo mis ik ook...

Postby Riesmo » Sun 06 Jun 2004 - 15:20

- De directe toegang tot de database, het was voorheen een Access database waar makkelijk eigen functionaliteit op te bouwen was(waar slaat WinGPS de data nu eigenlijk op?)

- Het logboek! Dus.. geen plek meer om aan te geven wat de weersomstandigheden zijn, de motorstand en natuurlijk ons humeur!

Voor alsnog ben ik blij dat ik deze versie als (gratis) upgrade heb mogen ontvangen, qua functionaliteit missen wat essentiele zaken! Wanneer worden bovenstaande functionaliteiten, alsmede de eerder genoemde in deze posting, geimplementeerd?

Groeten
Richard Wentzel
Riesmo

Ah... het gaat de goede kant op!

Postby Riesmo » Mon 26 Jul 2004 - 01:16

Gelukkig is het logboek in de nieuwe versie geimplementeerd, een aardige vooruitgang. Toch ben ik nog steeds heel benieuwd hoe de track-data nu wordt opgeslagen en hoe ik het kan ontsluiten.

Waarom?

Je kunt verschillende dingen met de track-data doen, je komt bijvoorbeeld ook wel eens op plekken waar geen dekking is van de DKW kaarten. Een makkelijke optie is dan om de track-data van WinGPS (3.3) te koppelen aan Mappoint, waardoor je alsnog kunt zien waar je geweest bent. Dus Stentec... hoe werkt dit nu?

Groeten
Richard
Riesmo

Postby Guest » Thu 12 Aug 2004 - 13:42

Helemaal mee eens!!!

Ik zou de track-data graag gebruiken om grafieken te maken waarin bootsnelheid aan de wind, halve wind, voor de wind etc. staan afgebeeld (polair diagram), of snelheid t.o.v. andere schepen.

Track-data van andere schepen (niet van WinGPS afkomstig) zou ik graag importeren, ook weer om vergelijkingen te kunnen maken.

Een track-data ASCII import/export functie moet een fluitje van een cent zijn, lijkt me...

Jos
Guest

Return to WinGPS 4 Series